title
1399/06/11 ساعت 08:19:43

تفاوت درب چوبی خالص و ناخالص

تفاوت درب چوبی خالص و ناخالص:

دربی که تمام چوب باشد را درب چوبی خالص می نامند عملکرد و فرایند ساخت  درب چوبی خالص با سایر درب ها تفاوت زیادی دارد.

درب های چوبی به دلیل اینکه از چوب خام برای تولید آن استفاده می شود در روند تولید آن مراحلی مانند خشک کردن، تراشیدن، فرزکاری با سرعت بالا و غیره را پشت سر میگذراند.که این عوامل بر طول عمر وکیفیت درب تاثیر مثبت دارد.

علاوه بر کیفیت از لحاظ ظاهری هم درب تمام چوب چشم انداز و طراحی خیره کننده ای دارد.چوب هایی مانند چوب ماهون، بلوط سفید، راش، افرا، گردو، ساج از جمله چوب هایی هستند که در مقابل رطوبت دچار انبساط کمتری می شوند و این نکته ی بسیار مهمی برای استفاده از آن برای ساخت درب ورودی است. کیفیت چوب رابطه ی مستقیمی با کیفیت درب دارد یعنی اگر چوب از درخت نامرغوب باشد یا درختانی مثل گردو آمریکایی یا زبان گنجشک که از مقاومت بالایی برخوردارند اما نه در برابر رطوبت، مسلما درب ساخته شده از آن هم مقاومت چندانی نخواهد داشت.

بنابراین به جرات می توان گفت ملاک اصلی کیفیت درب، کیفیت چوب آن است و خریدار باید بیشترین توجه خود را روی جنس چوب قرار دهد نه صرفا زیبایی و شکل ظاهری درب.

نوعی دیگر از درب ها که روکش چوب دارند (درب چوبی ناخالص)

اغلب مشتریان برای استفاده از درب در محیط داخل خانه از درب با روکش چوبی استفاده می کنند چرا قیمت مناسب تری هم نسبت به درب تمام چوب دارد.

در واقع درب روکش چوب یا درب چوبی ناخالص از یک تخته پلاستیکی که یک لایه چوب بر روی آن چسبیده می شود، تشکیل شده است. که این لایه چوبی تا حدی عایق صدا نیز می باشد.

از دلایلی که از درب روکش چوب استقبال بیشتری می شود می توان به قیمت پایین و مقرون به صرفه بودن آن برای استفاده به عنوان درب داخلی که معمولا ساختمان از چندین درب داخلی مانند درب اتاق خواب، درب سرویس بهداشتی و..استفاده می شود، اشاره کرد و همچنین به دلیل سبکی وزن درب نصب آن به سادگی و توسط افراد معمولی قابل انجام است .

بازرگانی درباردرب با بیش از چندین سال سابقه نمایندگی و فروش درب ضد سرقت کلکسیونی از درب های چوبی ضد سرقت آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.