title
1399/05/29 ساعت 13:31:23

دانستنی ها در مورد درب ضد حریق

دانستنی ها در مورد درب ضد حریق

درب ضد سرقت در حقیقت مانعی بزرگ برای جلوگیری از سرقت به شمار می رود با توجه به فرایند ساخت و موارد به کار رفته در ساخت درب ضد سرقت نسبت به دیگر درب ها می توان به جرات گفت درب ضد سرقت، سرقت را برای دزدان دشوار کرده است. در این میان درب های از نوع ضد سرقت هستند که علاوه بر امنیت دارای مقاومت فوق العاده ای نیز هستند که در اصطلاح به درب ضد حریق معروف اند. درب ضد حریق علاوه بر امنیت در برابر سارقین مقاومت لازم را در برابر حوادث غیر منتظره مانند آتش سوزی هم دارد.

درب ضد حریق با درب ضد سرقت چه تفاوتی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید عرض شود زمانی که در فرایند ساخت درب ضد سرقت در لایه میانی آن از دو لایه پشم سنگ نسوز استفاده شود. باعث می شود درب ضد سرقت در مقابل حریق استقامت بیشتری داشته باشد. که تا چندین سال هم  دوام دارد بدین ترتیب به این گونه درب ها ضد حریق گفته می شود، با توجه به نیاز مشتری آپشن های متعددی از جمله سیستم دزدگیرکدینگ، استفاده از شیشه در ابعاد مختلف بر روی لنگه درب ضد حریق، روکوب چوبی بر روی چهارچوب فلزی، استفاده از چشمی دیجیتال هوشمند، تغییر در ابعاد و رنگ درب، استفاده از پشم سنگ با دانسیته های متفاوت، پشم شیشه و یا یونولیت در داخل لنگه، می توان روی درب اعمال کرد.

 این آپشن ها بر روی درب ضد حریق بسته به نیاز خریدار و به صورت سفارشی درب ضد حریق ساخته می شود و قیمت مناسب تری هم برای خریدار مهیا می سازد و در واقع قیمت درب ضد حریق با توجه به مواد و آپشن هایی که در آن به کار رفته باشد تعیین می شود.

درب ضد حریق باید به تایید آتش نشانی برسد. بسیاری از شرکت ها در زمان تولید این تاییدیه را می گیرند اما هستند شرکت های که گرفتن تاییده از آتش نشانی را بر عهده ی خریدار می گذارند و مشتری خود موظف است قبل از نصب تایید از آتش نشانی بگیرد.

درب ضد سرقتی که موفق به اخذ تاییدیه 240 دقیقه ای از سازمان آتش نشانی شده را می توان به عنوان درب ضد حریق با مقاومت و کیفیت بالا معرفی کرد.

درب ضد حریق عموما در راه پله ها و فاصله بین طبقات کار گذاشته می شود. این درب به درب فرار یا درب راه پله معروف است. و برای جلوگیری از انتقال آتش در زمان حریق به سایر طبقات ساختمان و حفظ جان ساکنین استفاده می شود که بدین منظور باید بتواند حرارت بالا 1000 درجه را طی یک ساعت و نیم تحمل نماید و از طرف دیگر باید مانع خفگی افراد ساکن در دیگر طبقات شود بدین ترتیب که ضد دود باشد و گاز دی اکسید کربن را به نقاط دیگر منتقل نشود تا افراد بتوانند با سادگی و بدون این که تنگی نفس بگیرند و یا بخواهند در میانه راه بمانند از ساختمان در حال آتش سوزی خارج شوند.