title
1398/12/15 ساعت 09:12:23

چرا باید در انتخاب محصولات چوبی دقت کنیم؟

محصولات چوبی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده دکوراسیون داخلی میباشد که برخی افراد نسبت به آن بی توجه هستند شاید به این دلیل است که صاحبان خانه در انتخاب این محصولات نقشی نداشتند.زیبایی درب ورودی اولین اثر را روی افراد میگذارد پس باید برای انتخاب درب چوبی دقت لازم را داشته باشیم.
درب ورودی از چوب طبیعی بصورت درب تمام چوب از ورق های mdf  با روکش upvc یا رنگ و از فلزاتی نظیر آهن یا آلومینیوم به صورت توپر یا ورقی ، پروفیل و ... ساخته میشود.
انواع چوب در ساخت درب های چوبی
1)    چوب گردو : درب چوبی از جنس چوب گردو مناسب سبک کلاسیک میباشد که دارای مقاومت بالا در برابر حشرات موذی و موریانه ها هستند.
2)    چوب ماهگونی : درب چوبی ساخته شده از چوب ماهگونی ظاهر زیبایی دارد. عایق مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی محسوب میگردد و همچنین در برابر تغییر دما و پوسیدگی مقاوم است.
3)    چوب کاج و صنوبر : درب چوبی از جنس چوب کاج و صنوبر در برابر آتش مقاومت بالایی دارد.
4)    چوب افرا : درب چوبی ساخته شده از چوب افرا مناسب سبک مدرن میباشد و در برابر پوسیدگی مقاوم است.
5)    چوب بامبو : چوب بامبو به درب حالت شیشه ای زیبایی میبخشد که نظیر ندارد.
6)    چوب گیلاس : درب چوبی ساخته شده از چوب گیلاس مناسب سبک کلاسیک است و در برابر آتش مقاومت بالایی دارد.


راهنمای خرید درب چوبی
اگر درب ساختمان دچار پوسیدگی ، خراش ، ترک و ... شد و یا درزهای بازی داشته باشد که باعث اتلاف انرژی گردد بهترین زمان برای تعویض کردن درب چوبی است. امروزه از تکنیک های پیشرفته در ساخت درب چوبی استفاده شده و در برابر رطوبت وتغییرات حرارت محیط مقاوم می گردد. حتما باید در انتخاب درب چوبی عواملی نظیر جنس مواد، عایق صدا، اندازه، جهت بازشدن و...توجه کرد وحتما از فروشگاه ها و شرکتهای معتبر خریداری گردد. مهم ترین فاکتور در انتخاب درب چوبی جنس و کیفیت چوب  مورد استفاده در ساخت درب است که لازمه دقت بیشتری میباشد.