title
1398/12/10 ساعت 10:44:25

یراق آلات-ابزار-ملزومات درب

در زمان های قدیم بعد از اینکه انسان توانست فلزات را ذوب کند و با آن ابزار آلات مورد نیاز زندگی خود را بسازد تحولی عظیم در زندگی بشر رقم خورد. یراق آلاتی که در زمان قدیم استفاده میشد و کاربرد فراوانی داشت همانند افسار و زین متصل به اسب و چهارپایان ، ساخت سلاح هایی همچون شمشیر و نیزه و ... بود که روز به روز با پیشرفت علم و تجربه بر تعداد و کیفیت آنها افزوده میشد.
امروزه به صورت گسترده با انواع یراق آلات سر و کار داریم که توسط تولید کنندگان مختلف و مطرح ساخته میشود.
یراق آلات در زندگی همه انسان ها نقش مهمی را ایفا میکند همچون زمانی که از خانه خارج میشویم دستگیره درب را لمس میکنیم ، برای شستن دست و صورت از شیر آب استفاده میکنیم ، هنگام بیرون رفتن کت یا لباس خود را از روی جا لباسی برداریم و...
ما به همه این ها در زندگیمان احتیاج داریم و زندگی بدون آن ها بسیار سخت است پس با انتخاب درست و صحیح میتوان تاثیر بسزایی در آسایش زندگی ما بگذارد.
یراق آلات درب به منظور حفظ زیبایی منزل و تامین امنیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
انواع یراق آلات درب



امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی یراق آلاتی تولید و طراحی شده است که علاوه بر کاربرد راحتی که دارند باعث زیباتر شدن درب مورد نظر نیز میشوند. از جمله انواع دستگیره ها که نمای زیبایی به درب میدهند.
البته ناگفته نماند که برخی از یراق آلات مانند دستگیره ،  قفل ، لولا  لازمه درب هستند که علاوه بر زیبایی باید از امنیت و مقاومت خوبی هم بر خوردار باشند.
از پرکاربردترین یراق آلات میتوان به نوار لاستیکی ضربگیر اشاره کرد که مانع از بسته شدن ناگهانی درب و ایجاد صدای ناهنجار میشود.
دستگیره ، سیلندر و مغزی ، زبانه ، لولا ، قفل ، جک پشت درب آرام بند ، چشمی ، شب بند ، ضربه گیر ، دریچه پست.
در مجموع انتخاب یراق آلات خوب و کاربردی میتواند در کنار ایجاد زیبایی و راحتی ، عمر مفید درب را نیز افزایش دهد.